Osztályblog 12. A

Osztályblog 12. A

BIOLÓGIA KÖZÉP

2020. március 16. - Pengőné Cseh Ildikó

04.27. – 04.30.

Online órák a Teams-ben!

Hétfő: Az ember egyéni és társas viselkedése (tankönyv 94-106. oldal)

Csütörtök: munkafüzeti feladatok megoldása (66.-73. oldal)

SOK SIKERT AZ ÉRETTSÉGIHEZ!

04.20. – 04.24.

Online órák a Teams-ben!

Hétfő: Az élet lehetőségei és az evolúció (tankönyv 62-83. oldal)

Csütörtök: munkafüzeti feladatok megoldása (48.-65. oldal)

04.15 - 04.17.

Online óra a Teams-ben!

Csütörtök: konzultáció a beadandó feladatok sikeres megoldása érdekében

04.06. – 04.08.

Online óra a Teams-ben!

Hétfő: munkafüzeti feladatok megoldása (39. oldal 3. feladat, 44. oldal 3. feladat, 45. oldal 4. feladat, 47. oldal 6., 7. feladat)

03.30. – 04.03.

Online órák a TEAMS-ben!

Hétfő: Génkölcsönhatások és Mennyiségi jellegek öröklődése (vázlat a 03.20.-án elküldött ppt- alapján)

Csütörtök: Munkafüzeti feladatok megoldása (34. oldal 3. feladat, 35. oldal 4. feladat)

03.23.- 03.27. Határidő: 03.26. 9.45 Kedves Diákok!

2020. március 20-án 13.54-kor átküldtem e-mailben a Nemzedékről nemzedékre2 című ppt-t, aminek a segítségével a többgénes öröklődést fogjátok megtanulni.

Hétfőn 11.50-kor a Teams-en keresztül várlak Benneteket.

A feladat a hétre:

Írjátok le a vázlatot a füzetetekbe a 2.-6. diáig és oldjátok meg a 6. dián szereplő feladatokat.

A vázlatról és a megoldott feladatokról képet kérek az e-mail címemre (pillerne.gal@nlg.httpf.hu)

03.19. Számonkérés

Ezt a dolgozatot küldtem el e-mailben:

Számonkérés – Genetika 1.                                                            Név:

  1. Fogalom meghatározás - Írd le az alábbi fogalmak definícióját!

gén:

fenotípus:

heterozigóta:

diploid sejt/élőlény:

ivari kromoszómák:

allél:

genotípus:

homozigóta:

haploid sejt/élőlény:

testi kromoszómák:

 

20 pont

  1. Egygénes öröklődés - Oldd meg az alábbi genetikai feladatot!

Kék virágú kerti növényt keresztezünk fehér virágúval (P nemzedék). Az első utódnemzedék (F1) minden egyede világoskék szirmokkal rendelkezik. A világoskék virágú egyedeket tovább szaporítva nem kapunk tiszta vonalat, mert mindig megjelennek kék és fehér virágú egyedek is (F2).

- Milyen öröklésmenet szerint öröklődik a dísznövény virágának színe? …………………………………..

- Írd le a P, az F1 és az F2 nemzedék geno- és fenotípusait! Megoldásaidat Punnett-tábla segítségével igazold! 

 

 

 

- Milyen arányban alakulnak ki a különböző fenotípusok az F2-ben nagyszámú utód esetén?

 

 

- Milyen szirmú utódokat kapunk, ha két fehéret keresztezünk egymással? Megoldásaidat Punnett-tábla segítségével igazold!          

 

 

 

15 pont

 

  1. Emberi tulajdonságok/betegségek öröklődése
  2. a) Nevezz meg egy-egy emberi tulajdonságot/betegséget, ami
  • testi kromoszómán dominánsan öröklődik: ………………………………………………………………..
  • testi kromoszómán recesszíven öröklődik: ………………………………………………………………...
  • X ivari kromoszómán öröklődik: ………………………………………………………………………….
  • Y ivari kromoszómán öröklődik: ………………………………………………………………………….

 

4 pont

  1. b) Milyen vércsoportú utódjai születhetnek és milyen arányban egy A-vércsoportú és egy B-vércsoportú szülőpárnak? Az ÖSSZES lehetséges variációt írd fel és Punnett-táblában vezesd le! Az allélok jelöléséhez használd az IA, IB, i jelöléseket!

 

 

 

20 pont

 

Összesen:

59 pont

 

 

 

Kedves Diákok!

Nincs más dolgotok "csak" TANULNI a csütörtöki dolgozatra!

 

Pillérné

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg12.blog.hu/api/trackback/id/tr9215527970
süti beállítások módosítása